RÜYAM /Mustafa YILDIRIM

 

Uçurumdan aşağı sallanan bir halat
Ucunda ben
Halat çürük
Bir de amansız bir fırtına
Aşağısı derin, sarp ve karanlık
Sağ elimle tutuyorum halatı
Diğer elimde hayallerim
Sağ cebimde sevaplar
Sol cebimde günahlarım...

Halat çürük
Ben ağırım, yüküm ağır
Elim yorgun...

Ne kadar dayanır halat
Ne kadar dayanırım bilmem
Nasıl kurtulurum bilmem
Geç te olsa kurtuluşumu düşünmeye başlıyorum
“Belki yüklerimden kurtulsam” diyorum kendi kendime
Zaman dar, halat çürük, el yorgun, yük ağır...

“Acil karar vermeliyim” diyorum
Belki günahlarımı atmalıyım
Belki sevaplarımı, belki de hayallerimi...

Önce “günahlarımı atmalıyım” diyorum
Ama nafile. 
Sol elimde hayallerim
Sevaplarımı atmak istiyorum
Ama olmuyor...

Sağ elimde halat
Zaman hızla geçiyor
Halat koptu kopacak
“O zaman hayallerimi atmalıyım” diyorum
Karar vermekte çok geç kaldım
Çok zaman kaybettim
Ve
Halat koptu
Eyvahhh!

Düşüyorum o sarp, derin ve karanlık uçuruma doğru
“Keşke” diyorum “keşke”
“İlk kararım son kararım olsaydı” diyorum
Ama nafile
Geç kaldım, düşüyorum
Tam karanlığın dibine çakılacakken uyanıyorum
Sıcak yumuşak yatağımda
Ter içindeyim...

Hoca sesleniyor: 
“Esselatu hayrum minennevm”
İlk sözüm “Yarabbim şükür” oluyor
Abdestlenip namazımı kılıyorum
Sıcak ve yumuşak yatağıma geri dönüyorum
Gözler kapalı
Uyku yok
Akıl hâlâ çürük halatta
“Sadece bir rüyaydı diyorum” kendi kendime
Ama kopamıyorum rüyamdan

Ya gerçek olsaydı?    

                  
                                                                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder