YARIM / Gazi BALCI



Öldüm!
Yarım söylendi hep sözlerim.
En derin uykuların dibinde,
Rüya rüya geçip gitti ömrümden.
Sen en güzel bahçelerde açan güldün.
 Bense en taze ölümlerle öldüm!...
Gömdün!...
Ölümümden sonra saklandı tüm düşlerim,
Senin umarsızlığına bir cevap niyetiyle.
Ayrılık o deli saçların gibi,
Ben hayallerimde nakış nakış ördüm.

Sen acımadan tüm hayallerimi gömdün…

***
SANA

Gözlerin hayal meyal gözlerimde canlandı,
Sensiz geçen her saat, her saniye yalandı…

Bir sonbahar gelip de yapraklar dökülünce,
Gözüme perde oldun, ruhumaysa kelepçe…

Gecelerce kahretti gözlerinin karası.
Beynimde düşünceydin kalpte “yürek yarası”…

İlkler başkadır derler ilklerden de başkasın!
Sevincimde tebessüm, hayat gibi şakasın…

Hasret uykularında yağmurlar yağmıştı hep,
Hayat alt üst olmuştu, sendin bunlara sebep…

Ve ansızın yüreğim gönlüne esir düştü!
Teslim olduğum silah yüzündeki gülüştü…

Şimdi yalnız yalansın, koskocaman bir yalan!
Alıp götürdü seni bu yerden kahpe zaman!...


***SANCAK ŞEHİR
















Saatin tiktakları kulağımda bir çığlık.
Meydan okur geceye dudağımdaki ıslık!

Ellerin ceplerinde adımla sokakları,
Sana yoldaşlık etsin çirkin bir koca karı.

Kent meydanı düz ve boş, anlamsız ve suratsız.
Köprü sanki bir nefer, lakin kalmış pusatsız…

Nehir isyanlar şahı tersine akar durur,
Sessiz çağıldar ancak bazen apansız vurur !...

Sokaklar hep dargeçit sonu bir başka dünya.
Ne gerçektir ne hayal, gece uykunda rüya…

Minareler kalemdir gökyüzüne hat çeken,
Hattat ise bir çiftçi, sabırla niyaz eken.

Dağda fikir birleşir yürekler cıvıldaşır.
Yük indirir gemiler hamallar sevgi taşır !...

Asırlık çınarlarım bilgece muhabbette,
Ettikleri her kelam mana yüklü elbette…

Bu şehir sancak gibi gökte dalgalanmalı!...
Her dalgada harlayıp cayır cayır yakmalı!...


***
KUTLU TOY











Hayat bir yolculuk oldu…
Yürüdüm arkama bile bakmadan,
Yollarım boldu.

Ne yazık! Seferim yarım…
Lakin henüz durmadı zaman,
Ölmedim varım!

Halini düşünme başla.
Eşini dostunu bırakıp küstürmeyi,
Nefsini taşla.

Hesap et, başlasın akın!
Zafer deyip de taçlandıracağın,
Yenilgin yakın!

Yürektir kılıcın okun!
Dur durak bilmeden savaş ancak;
Varlığın yok’un!

Ömrünce tükenmez çile.
Çek çileni kimseye göstermeden ve unutma;
Savaş bir hile…

Meydanda asırlık çınar…
Gölgesinde yaşattığın tüm umutlar,
Kor gibi yanar!

Hedefe varamam uzak.
Ulaşırım diye koştuğum nice yollara,
Kuruldu tuzak!

Galiba hayat bir oyun.
Eğleşecek zaman hiç yok diye üzülme,
Ölümdür toyun!...


***
NESİN?



Elif dergâhındayım tutturmuşum bir zikir.
Senden sonra yok mantık firar eyledi fikir…
Seni buldum nihayet yüce mevlaya şükür!
            Kardelen çiçeğim mi yahut kara kış mısın?
            İmkânsızı bilip de yine aldanış mısın?

Eskidendi yorgunluk kan deli akar şimdi!
Gönlüm pek ferah değil hasretin yakar şimdi.
Fırtınalar yıkamaz hasretin yıkar şimdi…
            Bilmiyorum be gülüm bu cana yoldaş mısın?
            Dertsiz başımda ağrı, sen bana uğraş mısın?

Neden, nasıl, niçin yok soruları sil gitsin.
Üzmek değil amacım uğrunda dünyam yitsin.
Her şey senle başlıyor yine seninle bitsin…
            Feleğin yedirdiği zehirli bir aş mısın?
            Uzun yollardan sonra sonsuza varış mısın?

Son yudum çayımda sen sigaramda duman sen…
Rüyada bile olsa ah yanıma bir gelsen.
Ben beni bilmiyorum bana beni bildirsen!
            Yüreğimi yakarken sade bir bakış mısın?
            İçteki yanardağa can veren yakış mısın?

***ESKİ - YENİ











Ben gözlerin olmadan da yaşarım.
Ellerimle yapışırım hayatın yakasına,
Sen olmadan daha bir yürekli savaşırım.
Yağmur altında dolaşırken ıslatırım sensizliği.
Zor da olsa alışmaya çalışırım.

Solan çiçekleri umursamam,
Çalan şarkılara aldanmam.
Bir çay ve bir sigara ile boyarım ufukları.
Gökteki yıldızlara isim takar,
Seyyar satıcı misali yıldız satarım.

Yangınlara esir düşer gönlüm.
Yüreklere nesir düşer gönlüm.
Ellerine kusur düşer gönlüm.
Düşer de büyür gider, içimdeki deli çocuk.
Dizleri kana bulanmış, hırçın gözleri nemli
Ama yine de, gözlerin olmadan da yaşarım.
Hünkârîlerin kanadına sakladığım hayatı eskiciye satar,
Parasıyla simit alır martılara atarım.

Yol oldu uzandı önümde Sırat.
Geçsem olmuyor geçmesem durmuyor.
Bir garip kumpas bu, bir deli girdap…
Kimsenin hayra yormadığı bir düş belki de.
Gecenin karanlığına sormak seni ya da...
Sorduğum sorular cevapsız kalıyor, şaşıyorum.
Ben gözlerin olmadan da yaşıyorum.
Ve sensiz titreten bir ateşte üşüyorum.


***

TÜRBEDÂR



Ben türbedarım…
Ucu bucağı gözükmeyen bütün hayallerime rağmen,
Gönlünde darım…

Uçar semada kumrular, minarelere doğru.
Bu benim kârım…

Hece hece tamamlanır belki, 
başıboş dolaşan tüm sözcükler, 
lakin;
Ruhum bir yarım…

Buzullarla yarışır içindeki serinlik,
Ben yakan nârım…

Yokluklarla örülü, menfaat boyalı dünyalarınıza inat,
Ben daim varım…

Gönül dergâhında sabır zikri çeken,
Tek türbedarım!...
Tükenmez zarım…

***


GECE VE İLAÇ













Kalem oldu çaresiz,
Dile geldi yıldızlar.
Yürek kalmaz yâresiz.
Dert çalmasın hırsızlar
Geceye çöker duman ,
Sertten eser bir rüzgâr.
Ayrılığın pek yaman,
Bu dertte de bir giz var!

Tebessüm olsun silah,
Muhabbetler mitralyöz!
Her mermide kopsun, ah!
Sana gelen birkaç söz…
Ayrılık dedikleri,
Yeni başlayan sürgün…
Yumruklayıp ilkleri,
“sona” koşarım her gün.

Ah! Bu zaman pek fena!
Dinlenmek nedir bilmez.
Günlerim dursun yana,
Dakika bile silmez.
Saka başı nerdedir?
Susuz kalmasın yürek…
Bil ki deli serdedir,
İçmeye iman gerek.

Ellerim yara bere,
Canın elbet yanacak!
Gözün koştuğu yere,
Akıl mutlak kanacak.
Karanlık bazen ilaç,
Zannedersin bir perde.
Giy ceketini ve kaç!
Şifa olsun tüm derde…
17.06.2014


***

GECEYİ SANA BIRAKMAM









Geceyi sana bırakmam… 
Bırakırsam eğer,  
Tutuklu kalır hücresinde özgürlüğün esiri. 
Dilinde tamamlayamadığı yarım kalmış nesiri, 
Ağıt yakar çaresizce… 
Bulutların gönlü incinir de ağlarlar sonra! 
İçtiğim nikotin tatsızlaşır, 
Duman duman isyan taşır, 
Ötekileştiremediğimiz diyarlara. 
Yolcular durakta kalır ümitsizce… 
Gölgeleri efkâr basar akşam serinliğinde… 
Bir çığlık haykırır yeryüzüne arsızca; 
Vakti şiire teslim etmenin vaktidir… 
Dayan can parem, 
Çünkü bu bir, dirilme akdidir! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder