NEYLEDİN / Mine GÖKTÜRK



Ben Seni başımın tacı bildim 
Duamın miracı bildim
Gönül yaramın ilacı bildim
Sen beni neyledin

Namerde muhtaç eyledin
Hal bilmeyene hallac eyledin
Sen beni neyledin

Başka kapı hiç bilmedim
Müdüründen başka mühür bilmedim
Senden gayrısına eğilmedim
Sen beni neyledin

Eyleme gayri beni
Sahipsiz bırakma köleni


***
BELLİ DEĞİL










Ağlıyorum
Yaş benim değil.

Söylüyorum
Söz benim değil.

Dikenler batıyor
Gül nerde belli değil.

Alem yanıyor
Âdem belli değil.

Korkuyorum
Halim hal değil.

Halimden anlayan var mı
O da belli değil.



***
SEN GİBİ












Nevbaharı bekleyen bir dal gibi
Deryayı arayan katre gibi
Dünyaya pervane olmuş ay gibi
Beklemekteyim, aramaktayım, tutkunum
Bir güzele sen gibi

Ruhuna teslim beden gibi
Yusufa hayran Züleyha gibi
Süleyman'a âmâde rüzgar gibi
Teslimim, hayranım, âmâdeyim
Bir güzele sen gibi

Dağların kaldıramadığını yüklenen
Yükünün altında ezilen
Kendini ateşe atan
Hadsizim, çaresizim, pervaneyim
Bir güzele sen gibi


***
GEL













Âlemi sarmış bir duman
Can yanmıyor artık yanan candan
Farketmez ne mekân ne zaman
İnsan isterse her zaman insan

Mâbudun yolunda mahlûka uzanan bir kol
Doğruluktur tek doğru kime sorarsan sor
Bu yolda gidene bitmez pusu
Yolda gidenin ibadettir uykusu

Sağ gözün sol göze faydası yokken
Kimse tutmazken düşenin elinden
Bir ses diyor ki yüreğinden
Gel ne olursan ol gene gel

Kimi zaman perdeler secde
Kimi zaman secdedir perde
Bilmek istersen kendini nerede
Gel ne olursan ol gene gel


***
SENİN YANINDA











Kuyunun dibinde çakıl taşıyım
Yusuf bana bakar gibi
Ateşin içinde odun parçasıyım
İbrahim'e serin sular akar gibi

Gece kara ben geceden de kara
Yakışır mı senin gibi latife kara
Saklanmışım bir avuç toprak arkasına
Bakıyorum İsa'ya bakan sarhoş gibi

Ey güneşi, arzı feleğin
Ey şefaatçisi cemîi cümlenin
Ey sahibi Muhammed ümmetinin
Bakıyorum evladına sana bakar gibi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder