REFAKAT DERGİSİ/Editör

Refakat Dergisi Kahramanmaraş Anadolu Öğretmen Lisesi'nin dört yiğidinin çabalarıyla çıkan bir sanat edebiyat dergisi. Hocam Muzaffer GÖZÜKARA: Telefon açarak "sana dergi çıkaran bir kaç talebemi gönderiyorum, onlarla dergi, dergicilik, yazı ve şiir konularında konuş" deyince  heyecanla beklemiştim gençleri. 

Gençler geldiler. Ellerinde dergileri REFAKAT. Bir nüshasını getirmişler. Zevkle okudum. Lüks ofislerde sehpaların üzerinde kuşe kağıtlara basılmış dergileri düşündüm de yazık dedim o lüks kağıtlara lüks baskılarla basılmış dergilere. Zira REFAKAT Deregisi'nin her santiminde gençlerin emekleri vardı ve bu çok açık bir şekilde görülüyordu.

Oldum olası bu tür emeklerle çıkan dergileri daha çok severim. Belki bir sonraki sayısının bile çıkma ihtimali yoktur ama samimiyeti derginin her sayfasında, her yazısında hissedersiniz. REFAKAT da böyle bir emeğin ürünü.

Refakat Deregisi'ni gençler fotokopiyle çoğaltmışlar. Her sayısı şeffaf plastik dosya arasında. Aşağıda sunacağım: Güzel bir kapağı var dereginin. Yolumuzda Olan Her Şeye REFAKAT derginin slpganı. 20.05.2014 SAYI:1 

Derginin yazarları mahlas kullanmışlar yazılarında.

Dergide öne çıkan yazarlar: Vuslat, Yavuz, Mecaz ve Hamid.

Dergide; VUSLAT, bir garip ırmak şiiri ile. M. Cihan ALLİŞ "KİŞİSEL (!) GELİŞİM (!)?"  yazısı. HAMİD "NEFS" yazısı. MECAZ  "Veda Öncesi" Şiiri, Zeynep AYGÜN "HİÇ" yazısı. MAVİ "İnsanlar Birbirlerine Neden Bağırırlar?" yazısı YAVUZ "ÇAY" denemesi ile yer almış.

Dergide ayrıca VUSLAT Cevher Dudayev'i yazmış. bu yazıya çok sevindim.

Ayrıca MECAZ'ın "MİSS TURKEY HAYALLERİ OLANLAR İÇİN TAVSİYE NİTELİĞİNDE BİR YAZI" başlığı ile işlediği konuyu çok beğendim. 

Derginin son sayfasında Ömer Faruk Ateş'in "GÖZLERİN" şiiri yer alıyor.

Bu genç adamlara (Yavuz, Vuslat, Mecaz ve Hamid) selam duruyorum. Hepsinin gönlüne bereket. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder