SECCADEM / ESRA BALCI










Bir yaş günü hediyesi
Sekiz yaşımdan beri
Günün beş vakti
Okşarım seccademi.

Namaz kılan çocukları
Allah çok seviyormuş
Melekleri yolluyormuş
Sevgili peygamberimiz
Rüyalarına giriyormuş.

İyi ki namaza kılıyorum
Peygamberimi görüyorum
Allah beni seviyor
Seccadem can yoldaşım.
Kahramanmaraş 5 Nisan Ortaokulu

***
ONLARIN SESİ
















Tertemiz kalpli bir çocuktu
Tüm kelimeleri torbaya koydu
Artık kimse konuşamıyordu
Herkes hep susuyordu

Sadece suyun sesi
Rüzgârın uğultusu
Kuşların yağmurun sesi
Sadece onların sesi


5 Nisan Ortaokulu-Kahramanmaraş

***
PEYGAMBERİM














571 yılının nisan ayıydı
Doğmasıyla nurlar saçıldı
Kâinata gül yağdı
Doğdu benim peygamberim

Cebrail geldi bir gün mağaraya
Yaymaya başladı İslam’ı ondan sonra
Kılavuz oldu tüm dünyaya
Benim güzel peygamberim

63 yıl yaşadı
Ama dünyayı kurtardı
Hayata gözlerini kapadı
Ardında yaşlı gözler bıraktı
Benim canım peygamberim

Kalbimizde yerin büyük
Seni yolunda yürüyoruz
Sensizlik omzumuzda yük
Senin izinden gidiyoruz


***
ESİR GÜNEŞ














Kış mevsimi buz gibi bir hava
Uçmuyor kuşlar, artık yuvalarında
Bulutlar kaplamış her yeri
Saklıyorlar güneşi.

Güneş çocuklar için, çiçekler için tedirgin
Soğumuş alevli vücudu
Bulutlar ona vermiyor izin
Güneş kederli, sızlıyor ruhu.

Ve sabretti
Hep sabretti
Sonunda bahar geldi.
Bulutlar tıpkı bir uysal hayvan gibi
Güneşe yol verdi.
Güneş kristal ışıklarıyla
Sevindirdi çocukları ve çiçekleri

5 Nisan Ortaokulu-Kahramanmaraş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder