DÜKKÂN MEKTUPLARI-4 / Aşık Zayi


BEN NECİYİM










Atıp tutan Hocam’ın
Oltasında sazanım
Nasib olmaz herkese
Çünkü bu bir kazanım.

Hocam ’da var helkeler
İçi dolu ilkeler
İlkelerle silkeler
O esnada tozanım.

Hocam lafı bişirir
Ne var ne yok deşirir
Sen yaz deyi şişirir
Ben onları yazanım.

Bizi karadan aktan
Çeksin diye bataktan
Kaldırarak yataktan
Rahatını bozanım

Arayana buldurur
Ham adamı oldurur
Havuzundan doldurur
Çomçasına kazanım

Evvel bozdu ikramı
Sonra kesti taamı
İptal etti bayramı
Kaç yıldır ramazanım

Yetiştirdi kolladı
Bu vatana yolladı
Dar gönlümü bolladı
Bahar oldu hazanım

Verince gazı coşan
Lepegeyle çalışan
Tek sözüyle alışan
Bir ateş-i suzanım

Hocam adamın hası
Başıbozuk paşası
Oldum onun maşası
Emrine borazanım


Söyledi çalamadım
Derine dalamadım
Aşık Zayi’dir adım

Hükümsüz bir ozanım

***
MUHTEREM HOCAM










Sana malum olur suların dibi 
Balık kaynar senin göllerin Hocam 
Yeşilbiber, soğan, patates gibi 
Bizi de pişirir küllerin Hocam 

Yağmurda, çamurda, boranda, karda 
Yolumuz şaşırıp kalınca darda 
Balığa giderken patikalarda 
Tutsun kolumuzdan ellerin Hocam 

Yumuşak söylersin seher yelince 
Mesajlar verirsin inceden ince 
Şurdan bir taleben çıkıp gelince 
Açılır yüzünde güllerin Hocam 

Geceden sehere seferimizsin 
Son derece ulu önderimizsin 
Işıldağımızsın, fenerimizsin 
Aman ha bitmesin pillerin Hocam 

Ramazanda Hocam dilin çözülür 
Sohbetinde nice âlem gezilir 
Ramazan gidince yâran üzülür 
Nedendir lâl olur dillerin Hocam 

Sende akıl, fikir, proje çoktur 
Bunlarla beslendik karnımız toktur 
Filolog olmuşsun üstüne yoktur 
Ard arda gelir hep fillerin Hocam 

Bizi yetiştirip hasat eyledi 
Lahmacun işini kesat eyledi 
Nice namazları fesat eyledi 
Oltaya takılan zillerin Hocam

Kursaksızlık bizi sofrandan etti 
Dağ tavuğu bitti, tarhana bitti 
Bir gecede kışlık zahiren gitti 
Böylece kırıldı bellerin Hocam 

Âşık Zây'i der ki sözü uzatma 
Bu bir iyiliktir Hocam unutma 
Ruhsatın yok diye saymadım amma 
Daha nelerin var nelerin Hocam



5 yorum:

  1. Ne yorum yazayın şaşırdım kaldım
    Dükkandaki geçen günlere daldım
    Koltuğa oturup şöyle kaykaldım
    Kavurur sinemi küllerin Hocam

    YanıtlaSil
  2. Yekinme vaktine saat tutarsın
    Bilge kişi namına zarf atarsın
    Türkü dinlerken zamanı satarsın
    Gerilir gönlünün telleri Hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzeltme:

      Yekinme vaktine saat tutarsın
      Bilge kişi namına zarf atarsın
      Türkü dinlerken zamanı satarsın
      Gerilir içerden tellerin Hocam

      Sil
  3. tekrar düzeltme:
    Yekinme vaktine saat tutarsın
    Bilge kişilere zarflar atarsın
    Türkü dinler iken vakti satarsın
    Gerilir içerden tellerin Hocam

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel emeğinize sağlık

    YanıtlaSil