GÖZLERİN SONSUZLUĞU ANLATAN ŞİİR MİDİR? / Kadir ALTUN
















Gözlerin sonsuzluğu anlatan şiir midir?
Okudukça çoğalır mânâsı bakışların
Tebessümün çözülmez sır mıdır sihir midir?
Görünce gönlüm çıkar mekânına kuşların
Gözlerin sonsuzluğu anlatan şiir midir?

Teşrifin baharları mahçup etti inan ki
Kış günü çiçek açtı virane bağlarımda
Yüreğinden dökülen sözler nasıl beyan ki
Sesin yankılanır hep bucaksız dağlarımda
Teşrifin baharları mahçup etti inan ki

Siyah beyaz gözlerle seyrederken alemi
Dünyam aşkın rengine boyandı gelişinle
Nasıl bir şairsin ki kullanmadan kalemi
Bin şiir yazıyorsun yalnız bir gülüşünle
Siyah beyaz gözlerle seyrederken alemi

Aşkın ile tutuşup parıldarım an be an
Şem ile hayat bulan kelebekler misali
Sözler kifayet etmez, yetersiz kalır beyan
Ancak Yaradan bilir bendeki bu ahvali
Aşkın ile tutuşup parıldarım an be an.

Gözlerinde seyrettim aşkın hakikatini
Aynalarda kendimi göremezken gözlerim
Her nefeste içime çekerim hasretini
Sana dokunuyorken dahi seni özlerim
Gözlerinde seyrettim aşkın hakikatini

Aşktır ezelden beri döndüren sonsuz çarkı
Hayatı yaşanılır kılan sensin sevdiğim
Bulunmaz aşık ile maşuğun bir tek farkı
Bilesin ki ben senim sen de bensin sevdiğim
Aşktır ezelden beri döndüren sonsuz çarkı


***
UNUTURUM SANMA SAKIN














Yad elde yürüsem bile
Yollar seni hatırlatır
Gönül sazı gelir dile
Teller seni hatırlatır
..
Gurbet çetin, ayrılık zor
Diyemem ki hayıra yor
Yandıkça yüreğim kor kor
Küller seni hatırlatır
..
Hasret ciğerimi yakar
Gözlerim kanlı yaş döker
Gönül denizime akar
Seller seni hatırlatır
..
Nerde görsem bir gülşeni
Dert, keder, gam sarar beni
Melun ayrılık dikeni
Güller seni hatırlatır
..
Kimdir giden? Kimdir kalan?
Bölünür mü hiç bir olan?
Yüreğimde vuku bulan
Haller seni hatırlatır.



***
GÖRDÜĞÜM EN GÜZEL GÖZLER ONDADIR














Hakk nasib eyledi sırrına erdim
Gördüğüm en güzel gözler ondadır
Bir Mecnun gözüyle bakınca gördüm
Leyla'da bulunan izler ondadır
..
Sevdası aklımı başımdan alır
Gönlüm söylenmemiş türküler bulur
Omzundan dökülen saçlar tel olur
Mızrap bendeyse de sazlar ondadır
..
Maşukluğa dair halleri çoktur
Yüreği sevgiden gayrıya toktur
Şirin'den Aslı'dan eksiği yoktur
Gönlümü yandıran közler ondadır
..
Kader ağlarıyla sarmış, kuşatmış
Ona beni, bana onu aratmış
Mevlam ne kadar da güzel yaratmış
Türlü marifetler uzlar ondadır
..
Gönül bahçem ondan evvel kıraçtı
Girdi yüreğime damlalar saçtı
Viran bağlarımda çiçekler açtı
Baharlar ondadır yazlar ondadır



***
UTANIR OLDUM






















Nice söz söylenmiş bu vakte kadar
Billahi yazmaktan utanır oldum
Nicesi gökleri ederken îmar
Tenhada gezmekten utanır oldum

Sözler ülkesinde gezinir iken
Umduğum gül olur, bulduğum diken
Hâl ehli ummanda seyran ederken
Göllerde yüzmekten utanır oldum

Kimisi derûni sulara dalmış
Kimisi pirlerden nasibin almış
Kimisi gerçeği toprakta bulmuş
Hoyratça ezmekten utanır oldum

Erenler gönüle kurar tezgâhı
O pazarda kuruş geçmez vallahi
Aşkın şarabından bir yudum dâhi
Almadan sızmaktan utanır oldum



***
NE VAKİT GÖNLÜNÜ ÇALSAM O YÂRİN















Ne vakit gönlünü çalsam o yârin
"Kim o?" diyor cevap veremiyorum
Adına "ben" denen ulu diyarın
Sırrına bir türlü eremiyorum

Bilene malumdur çektiğim çile
Hak bilip haz aldım firaktan bile
Alemi seyreden gözlerim ile
Aynada kendimi göremiyorum

Gönlümde ıstırap, gözlerimde nem
Duyduğum ilk sesi ararım her dem
Yönümü doğrultmaz binlerce hikem
Ne yapsam "Elest"e varamıyorum

Yokluğun etrafı varla çevrili
Varlığın keşfi zor, sırla çevrili
Hakikat tümüyle narla çevrili
Alıp avcum içre saramıyorum


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder