SEVGİLİM / Mustafa GÜNALAN














Sen ölmeden önce sevgilim
Oturmamışken hayatın merkezine
Döviz kurları ve borsa
Ve Pavlov’un zilleri
Anadolu şehirlerinin
İşçiler tevekkül içinde
Devirirken proleter devrimi
Ben bir haylaz çocuktum
Dağ başlarında gezer
Göğe kül savururdum

Sen ölmeden önce sevgilim
Açarken gözlerini bir anne şefkatine
Dar sokak aralarında
Beyaz badanalı, mavi pervazlı evlerde
Küçük kızlar ve küçük erkekler
Büyürken kalem hışırtısı
Ve kitap kokusuyla
Benim ağzımda büyük laflar
Sakalım yeni yetme
Belimde tahta kılıç
Karşımda bir şövalye

Sen ölmeden önce sevgilim
Sevgilim demeye utanırken ben daha
Çatlamamışken
Ar damarı sokakların
Ve atlar parkurlarında hipodromların
Mutluluk endeksleri biçare
Karşısında yorgun ama güleç
Bıyıklı babaların
Sen oysa o kadar uzak
Başım hep dizlerinde
Gözlerim kapanacak
Sakın ninni söyleme

Sen ölünce sevgilim
Ben ansızın büyüdüm
Ve içimde bir yetim
Kalakaldım keşmekeş bir şehrin ortasında
Sakallarım uzadı
Sen bunu göremedin
Şimdi başım, çaresiz, dizinde katilinin
O ince parmakları saçlarımda gezdikçe
Konstantin var aklımda
İşkariyot’tan önce

                                    02.01.2017
                        Havran/Balıkesir



***
TIP





Şehit çocuklara






Kirli sarı saçlarında mor menekşeler,
Yanağında is,
Kirpikleri arasında dalgalı deniz;
Elleri kırmızı ve siyaha bulaşmış
Soluk beyaz yüzlü adamlara inat;
Kafasını kaldırdı bir çocuk,
Meydan okuyan bir bakışla
Gülümsemesi uçuk
"Tıp oynayalım mı?" dedi
Bir... İki... Üç...
Bom!
Her yeri uğultulu bir sessizlik kapladı
Oyun uzadı... Uzadı... Uzadı...
Ben sustum, o kazandı.
01.05.2016



***
DİP/NOT










Dipnot 1

Bir müstakil evdeyse çocukluk
Kapı arkasına gizlenmek kolaydır
Ama kolay değildir büyük
Çamların gölgesinden kurtulmak
Karakuşlar haber uçurur
Bir güpürtü kopar
Akşamın kalabalığında

Dipnot 2

Leyla’yı bir metropolde bıçakladılar
Gördüm ben
Ben ama hala yitik
İhanetin x bilinmeyeninde
Yer ve gök titredi benim yüzümden
Leyla can çekişmede
Aynadaki yüzüm sahte
Sahte kitaplar dolusu sevda
Gerçek saklanacak delik arıyor.

Dipnot 3

Cesetleşmiş bir hayatın
Yükünü taşıyorum omuzlarımda
Ellerim bağlı
Bu yüzden bilmem bahar ne demek
Kaçak kokusu sinmiş üstüme
Bakışlar iğreti, yollar tutulmuş
Aşıp geçemedikten sonra
Dağdaki ateş ne çare…

Dipnot 4

Bir taş duvar kesince yolları
Hakiye döner yerler ve gökler
Şimdi bir ben varım
Bir de baykuş yavrusu
Gerisi insanlarca yalnızlık
Gerisi kelimelerce suskunluk
İnsanlarca suskunum



2 yorum:

  1. bazen aklınızdan mısralar geçer biri söyler onları işte böyle birşeydir şiir...şiire düşülen dipnot bu ola...

    YanıtlaSil
  2. Dipnot'un 4 olmadigini biliyorum ama çok etkilendim, gururlandim biraz. Gözlerinden öperim....

    YanıtlaSil